Kipstoofpot – slank genieten

Kipstoofpot – slank genieten

Een van de lekkerste slanke recepten van Sonja Bakker vind ik Kipstoofpot. Het is makkelijk te bereiden, bevat veel gezonde ingrediënten en je moet wel een enorme kieskauwer zijn wil dit gerecht niet in de smaak vallen bij je familie en vrienden. Het gerecht oogt ook nog eens erg smakelijk.

Dit eenpansgerecht is ideaal wanneer je familie en vrienden bij je komen eten. Het recept komt uit het boek Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin deel 4. De beschrijving van het recept in het boek voor deze Kipstoofpot klopt niet helemaal, maar hieronder lees je hoe je het stoofgerecht wel goed bereidt. Volgens het originele recept zou je er ook nog verse koriander over kunnen strooien aan het eind, maar wij vinden dat zepig smaken, dus staat het er niet bij vermeldt. Houd rekening met de voorbereiding, zoals het snijden van alle groenten en de kip, en dat het gerecht een half uur moet gaar stoven. Om tijd te besparen kun je de meeste groenten ook gesneden kopen.

Wat heb je nodig voor de Kipstoofpot voor 4 personen: 

Zo bereidt je de Kipstoofpot:

  1. Snijd alle verse groenten fijn.
  2. Verhit olijfolie in de stoofpan en bak de ui en knoflook
  3. Voeg de kipblokjes toe en bak gaar
  4. Voeg de champignons toe en bak even mee
  5. Voeg de tomatenblokjes en de mais toe en roer goed door
  6. Voeg de tomatenpuree, krieltjes, paprika en bouillon toe toe en roer goed door
  7. Laat 30 minuten met de deksel op de pan stoven
  8. Opscheppen in diepe borden en eten maar!

Eet smakelijk!


 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.